Ile kosztuje reklama w google?

Reklama w google
Reklama w google

Współcześnie praktycznie wszystkie firmy dążą do reklamowania się wśród potencjalnych klientów w sposób maksymalnie skuteczny. Odpowiedź na pytanie, które rodzaje reklam są skuteczniejsze, a które mniej, nie jest prosta. Ważne jednak jest to, że każda firma ma bardzo duży wybór rozmaitych rodzajów i form reklamowania się, ponieważ jest bardzo wiele możliwości. A to z kolei oznacza, że większość firm jest w stanie znaleźć reklamę najlepiej odpowiadającą ich potrzebom i możliwościom. Jako przykład można wymienić reklamę w internecie, która zdecydowanie zyskuje na popularności. Przy rozważaniu możliwych rodzajów i form reklamy, które chce się zastosować, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Pierwszym z nich są koszty. Ile zatem kosztuje reklama w internecie?

W ramach reklamy w internecie, która może być bardzo różna, poczesne miejsce zajmuje reklama w google. Ile ona kosztuje?

Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ wszystko zależy od konkretnego okresu, na jaki zostaje zawarta umowa pomiędzy google a reklamodawcą, po drugie koszt zależy też od zakresu reklamy.

Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, które mogą się różnić, należy jednak stwierdzić, że generalnie reklama w google jest tańsza od wielu innych rodzajów reklamy o porównywalnym zasięgu jeśli chodzi o docieranie do potencjalnych klientów.

Reklama w google jest bowiem masowa, tzn. pozwala na dotarcie do bardzo wielu potencjalnych klientów. Ich liczbę można porównać nawet do liczy klientów, do których dociera reklama telewizyjna. A ta, jak wiadomo, jest o wiele droższa.

Biorąc pod uwagę wszystko powyższe, stwierdzić trzeba, że nie da się jednoznacznie określić, ile kosztuje reklama w największej wyszukiwarce internetowej na świecie. Jest jednak możliwe określenie, że reklama ta jest względnie tania, jeśli weźmie się pod uwagę kwestię skuteczności i masowości. A to oznacza, że opłaca się większości firmom reklamować za pośrednictwem google. A skoro tak, należy się spodziewać, że popularność tego rozwiązania będzie dalej rosła.